Vybavení prodejny a obchodu

Firma Spona vám nabízí širokou škálu modulárních prodejních systémů s inovativními nápady a řešení pro každý prodejní interiér. Mohou být přizpůsobeny potřebám mnoha různých produktů a typů sortimentu a díky důmyslným technologiím jsou rychle sestaveny. Pozornost je vždy soustředěna na zboží, systémy by měly zůstávat pro spotřebitele prakticky „neviditelné“. Celý sortiment, který pomůže efektivně zařídit obchod, najdete na https://www.SPONA.cz.

vybavení obchodů a prodejen na míru, 1.1

I když každý sortiment má své specifické potřeby, existuje množství základních pravidel a zákonitostí jak efektivně zařídit obchod bez ohledu na druh sortimentu. Všechny obchody by měly být na první pohled přehledné a pro zákazníka ihned srozumitelné. Proto je velmi důležité vytvořit v prvé řadě příjemný prostor s dobře dimenzovanými uličkami. V ideálním případě by ulička měla být navržena jako smyčka nebo sled vzájemně propojených smyček, jen tak může zákazník pohodlně objevovat celý prodejní prostor.

Další velmi důležitou technikou je tzv. „PRINCIP ARÉNY“ - ta zajišťuje to, že zákazník při vstupu do prodejny má přehled o celkovém prostoru a o všem vystaveném sortimentu a vtáhne ho do obchodu. Pro přehlednost obchodu se doporučují následující výškové limity:

  • Výška nábytku vpředu a přímo u hlavní uličky: 1,00 až 1,20 m
  • Výška nábytku ve středu: 1,40 až 1,60 m
  • Prvky zadní stěny: do výšky 2,60 m

Výstavní, výškově odstupňované stolky pro vystavení složeného nebo zabaleného sortimentu, umístěte v přední části obchodu. Stojany, gondoly a štendry se používají ve středu obchodu a mohou být také použity samostatně pro reklamní účely vedle stolků. Zadní horní stěna je viditelná nad všemi stojany a je tedy ideální pro reklamu a dekorativní prvky, poskytuje informace o druhu zboží a láká zákazníky do zadní části obchodu.

vybavení obchodů a prodejen na míru, 1.2

Stěny v komerčních interiérech jsou jednou z nejdůležitějších výstavních ploch prodeje zboží. Hrají rozhodující roli v image obchodu a značky. Obecně se k prezentaci zboží nejvíce používají celé stěny, pouze v prémiovém luxusním segmentu se k vyjádření exkluzivity obchodů vystavuje jen malé množství zboží uprostřed prodejny.

vybavení obchodů a prodejen na míru, 1.3

Zadní stěny by měly být rozděleny do zón s jednotlivými tématy. To vytváří řád a usnadňuje navigaci zákazníka. Police a závěsné systémy ve stejné výšce vyjadřují klid a přehlednost, zatímco výškové rozdíly vytvářejí vzrušení. Horní zóna se používá pro informační účely, protože tato zóna má být viditelná už při vstupu do prodejny. Dává zákazníkovi ihned srozumitelně najevo, kde se nachází a co se mu nabízí. U této zóny je velmi důležité správné osvětlení. Uprostřed je střední zóna, ta má za úkol zaujmout a rozvinout chuť nakupovat. V tomto segmentu prostoru tedy vystavujeme zboží přehledně, čelně k zákazníkovi, aby vynikly přednosti jednotlivě vystaveného sortimentu. Dolů do spodní zóny potom umístíme velké množství zboží, aby si zákazník mohl vybrat ze všech možných barvených kombinací ve všech dostupných velikostech. K tomu použijeme ramínkové tyče a závěsy, které Spona nabízí ke každému prodejnímu systému. Zboží zavěsíme bokem k zákazníkovi ve velkém množství.

vybavení obchodů a prodejen na míru, 1.4

Střední část obchodu věnujeme vystavení zboží na gondolách, štendrech a nižších systémových stojanech. Zde platí, že celá střední část by měl designově ladit, navazovat a doplňovat stěnové systémy. V širokém sortimentu zařizovacích předmětů prodejních systémů firmy Spona si určitě každý vybere to správné vybavení. Jednotlivé stojany, štendry a gondoly slučujeme do ucelených bloků, abychom neporušili jasně vymezené uličky. Na stojanech a dalším vybavení je dobré vždy zachovávat přehlednost sortimentu, jednotlivé druhy sortimentů vystavovat u sebe na jednom stojanu. V obchodě s oděvy můžeme udělat výjimku a nabízet celý kompletní outfit třeba jako akční nabídku, ale vždy musí být vše přehledné a jednoduše rozpoznatelné. Pokud tedy chceme nabízet celý outfit společně, musí mít také jednu cenovku. Aby zákazník mohl sám kombinovat a rozvíjet svůj styl, vystavíme také jednotlivé kusy samostatně.

Prodejní systémy dělíme na samostatné tzv. singl, horizontální nebo vertikální, dle zvolené základny pro uchycení příslušenství.

vybavení obchodů a prodejen na míru, 1.5

Singl systém je jednoduchý samostatný úchyt, který je možné uchytit kamkoli. Z jednotlivých úchytů můžete sestavit celou stěnu nebo jen doplnit stávající prostorový stojan. Výhodou těchto single systémů je naprostá svoboda při umisťování jednotlivých závěsných bodů. Příslušenství k úchytům nabízíme v široké škále možností s ohledem na vytvoření správně fungujícího prodejního prostoru. Skvělým typem z této skupiny systémů je SLOTTY 30.

vybavení obchodů a prodejen na míru, 1.6

Základem horizontálního systému jsou horizontálně vedené profily. Nejznámějším a nejrozšířenějším horizontálním systémem jsou SLAT panely, které jednoduchým způsobem účelně vyplní prostor. Dnes již nejsme odkázáni jen na jednotlivé barvy, ale drážkové panely SLAT se nabízejí ve všech barvách - v různých dekorech dřev i v kamenných dekorech. Nejnovějším světovým trendem je potom instalovat na stěny potištěné panely. Dnes se také panely vytvářejí na míru, už nemusíte být svázáni jednotným drážkováním, ale můžete objednat panely vydrážkované dle Vašich představ, drážky různě daleko od sebe nebo jen třeba do půlky šíře panelu. Hranice pro realizaci vaší fantazie již neexistují. Při použití skleněných polic se vám navíc nabízí velice jednoduchá možnost nasvícení jednotlivých polic např. pomocí LED pásků. Jak již víme, osvětlení prodejního prostoru je jedním ze základních stavebních prvků úspěšně fungující prodejny.

Vertikální systémy, jejichž základem jsou různé stojiny se zářezy pro příslušenství.Ty nám zase umožňují svobodně a rychle přestavovat obchody dle potřeby. Tyto systémy jsou náročnější při montáži, velký důraz musíme klást na přesné rozteče stojin. Za větší námahu při instalaci základních stojin se potom odmění velkou flexibilitou a snadnou změnou dispozic. Při výběru správné barvy stojin (již není vše jen chromové) můžete získat velice zajímavý prodejní systém, který bude stylový a nebude narušovat soustředění zákazníků na vystavené zboží. Vertikální systémy jsou navrhovány z hlediska co nejlepšího poměru mezi designem a užitnou hodnotou. Z těchto systémů vám navrhneme a postavíme jak luxusní obchod, kde vystavíte jen pár exkluzivních kusů, tak i parádní praktický obchod, poskytující velmi mnoho prostoru na vystavení zboží různého sortimentu. Pokud nechcete samostatné stojiny, můžeme je opticky zabudovat do stěn, zafrézujeme je do LTD desky dle vašeho výběru, třeba stojiny ALIAS. Nabídka těchto systémů je přebohatá a vytváří z nich opravdu funkční a designově vyvážené vybavení prodejen.

vybavení obchodů a prodejen na míru, 1.7