Doplňky a vizuální výzdoba prodejny

vybavení obchodů a prodejen na míru, 4.1

Výzdoba vystaveného zboží promlouvá k zákazníkovi především na emoční úrovni a napomáhá k impulzivním a méně racionálním nákupům. Tyto rychlé impulzivní nákupy jsou velice důležité pro každého obchodníka a podporují další potřebu nákupů. Výzdoba prodejního prostoru je nedílnou součástí vizuálních marketingových konceptů, ukazuje nejnovější trendy, působí jako pobídka a přitahuje zákazníky.

Při vystavení zboží je prospěšné ukázat konkrétní zboží v akci, to umožňuje zákazníkovi představit si, jak zboží funguje nebo jak jej může použít. U složeného oblečení je dobré umístit doplňující text s cenou a příkladem možných kombinací. Pokud k propagaci oděvů požijeme figuríny nebo bysty, názorně zákazníkovi pomůžeme představit si, jak bude vypadat oděv při nošení.

V dětských obchodech použijeme větší počet dekorativních předmětů, jako jsou hračky nebo upoutávky z oblíbených pohádek v podobě plakátů, obrazů. U obchodu s dětskou módou nebo s hračkami nemusíme úplně striktně dodržovat styl a barevné ladění, koncový zákazník je hravý a je třeba ho podpořit.

vybavení obchodů a prodejen na míru, 4.2

Prodejní prostor je třeba doladit a doplnit vizuálně reklamní fotografií a reklamními předměty, například i květiny vytvoří neopakovatelnou atmosféru. Vždy je třeba ale pamatovat, že vše musí být přehledně seskupeno do jednotlivých celků. Oblečenou figurínu musíme umístit co nejblíže k vystavenému zboží, aby se zákazník nemusel rozptylovat dlouhým hledáním. Výhodné je seskupovat zboží do tematických celků bez ohledu na typ sortimentu. Například téma „horolezectví“ ve sportovní módě zahrnuje nejen kalhoty, košile a bundy, ale také obuv a veškeré související doplňky - „hardware“ jako jsou přilby, lana, karabiny. Pozornost spotřebitele je tak zaměřena na další zajímavý sortiment a nové funkce, povzbuzující impulzní nákupy. Toto vše se nazývá křížový merchandising a je nedílnou součástí prodejní strategie, která zahrnuje pochopení globálních potřeb zákazníka s ujištěním, že právě váš obchod je může splnit. Správné představení sortimentu může přeměnit plánovaný nákup na skutečný zážitek z nakupování, který přesvědčí zákazníka o odborné znalosti prodejce a povzbudí ho k návratu. Spona Vám nabízí kromě široké nabídky prodejních systémů také mnoho doplňků k prodeji - například figuríny a bysty, o kterých se podrobněji dozvíte na https://www.figuriny.cz, nebo ramínka a různé pomůcky na vystavení oděvů na stránkách https://www.raminka.cz, nebo vše najednou v eshopu https://www.spona.cz.

vybavení obchodů a prodejen na míru, 4.3

Velmi důležitá je FASCINACE, OHROMENÍ. Jedná se vlastně o hlavní reklamu, která se umisťuje na ta nejlepší místa v prodejně. Záměrem je to aby byla vidět z každého místa v obchodě a přitahovala i pozornost kolemjdoucích. Jako tento významný bod můžeme použít cokoli, propagační plakát, netradiční instalaci nebo třeba oblečenou figurínu do nové kolekce s popisem zboží. Tyto reklamy tedy umisťujeme na konce uliček, na křižovatky uliček nebo nad hlavní prodejní panel. Vždy je nutné podpořit tuto reklamu samostatným osvětlením. Fascinace by vždy měly zákazníkům nabídnout jedinečný a překvapivý vizuální zážitek a vytvořit emocionální zviditelnění okolního zboží. Jsou to nejjednodušší nástroje k povzbuzení chuti zákazníků nakupovat, proto by měly být obměňovány velmi často, nejlépe každé dva týdny.